19. yüzyılın en önemli Fransız şair ve yazarlarından Charles Baudelaire (9 Nisan 1821-31 Ağustos 1867) şiirlerini derlediği Kötülük Çiçekleri (Les Fleurs du Mal) ve düzyazılarından oluşan Paris Sıkıntısı (Le Spleen de Paris) ile 20. yüzyılda pek çok şair ve yazarı derinden etkiledi. Yalnızlık sevdalısı, iflah olmaz melankolik Baudelaire'in eserlerinden seçtiğimiz sözler aşağıda sizleri bekliyor.
=Her zaman bir şair ol. Düzyazıda bile…
=İnsan mutsuzdur belki, ama arzuyla kıvranan sanatçı mutludur!
=Güneşler ki en derin denizlerde yıkanır.
=Etrafımdaki insanlara ürkünçlük ve tedirginlik hissettirdiğimde yalnızlığı ele geçirmiş olacağım.
=Hem bıçağım hem de yara/hem yanağım hem de tokat/hem kurbanım hem de cellat/ezen ve ezilen çarkta…
19. yüzyılın en önemli Fransız şair ve yazarlarından Charles Baudelaire (9 Nisan 1821-31 Ağustos 1867) şiirlerini derlediği Kötülük Çiçekleri (Les Fleurs du Mal) ve düzyazılarından oluşan Paris Sıkıntısı (Le Spleen de Paris) ile 20. yüzyılda pek çok şair ve yazarı derinden etkiledi. Yalnızlık sevdalısı, iflah olmaz melankolik Baudelaire'in eserlerinden seçtiğimiz sözler aşağıda sizleri bekliyor.
=Her zaman bir şair ol. Düzyazıda bile…
=İnsan mutsuzdur belki, ama arzuyla kıvranan sanatçı mutludur!
=Güneşler ki en derin denizlerde yıkanır.
=Etrafımdaki insanlara ürkünçlük ve tedirginlik hissettirdiğimde yalnızlığı ele geçirmiş olacağım.
=Hem bıçağım hem de yara/hem yanağım hem de tokat/hem kurbanım hem de cellat/ezen ve ezilen çarkta…
=Sağlıklı bir adam yemek yemeden iki gün yaşayabilir ancak şiir olmadan asla…
=Hiç sevmem çizgilerin bozduğu hareketi/gülemediğim gibi, sevmem ağlamayı da…
=İçinde melankoli olmayan bir güzelliği kabul etmem çok zor.
=Kralı gibiyim yağmurlu bir ülkenin/zengin, ama güçsüz, genç, yine de çok geçkin…
=Bu yaşam her hastası yatak değiştirme saplantısına kapılmış bir hastanedir.
=Bir sanatçı ancak iki niteliğini hiçbir biçimde göz ardı etmiyorsa sanatçıdır. Bu iki nitelik, aynı anda hem kendisi hem de bir başkası olabilme gücüdür.
=Güzel ve soylu olan her şey, akıl ve hesap işidir.
=Sen, hür adam, seveceksin denizi her zaman/deniz aynandır senin, kendini seyredersin bakarken/akıp giden dalgaların ardından/sen de o kadar acı bir girdaba benzersin…
=Ben nerede değilsem, orada iyi olacakmışım gibi gelir.
=Gerçek bize kendini rüyalarda gösterir.
=Kötü olan kendiliğinden, çaba gerektirmeden, doğal yollarla gerçekleşir. İyi olan ise her zaman bir sanat eseridir.
=Hatırlamak, acı çekmenin farklı bir biçimidir.
=Wagner'i severim, fakat tercih ettiğim müzik, kuyruğu pencereye sıkışan ve kurtulmak için pencere camını tırmalayan kedinin çıkardığı sestir.
=Özgünlüğümüz, geçen zamanın hassasiyetimiz üzerinde bıraktığı izlerden ibarettir.
=Dans, müzikte saklı olan tüm gizemi ortaya çıkarır ve insan olmanın değerini ifade eder. Dans, kolların ve bacakların şiiridir.
=Perdelerin ardında olan ve hayatın açık ettiği her şeye yönelik doymak bilmez susuzluk, ölümsüzlüğümüzün yaşayan kanıtıdır.
=Dünya, yanlış anlamalar üzerine döner.
=Kadınlarla en iyi geçinen erkekler, onlar olmadan gayet iyi yaşayanlardır.
=Her zaman sarhoş olmalı. Her şey bunda. Tek sorun bu. Omuzlarınızı ezen, sizi toprağa doğru çeken zamanın korkunç ağırlığını duymamak için, durmamacasına sarhoş olmalısınız. Ama neyle? Şarapla, şiirle ya da erdemle, nasıl isterseniz. Ama sarhoş olun…
=Saygıya değer üç varlık var: Rahip, savaşçı ve ozan. Bilmek, öldürmek ve yaratmak… Öteki insanlar angaryacı sürüsüdür, ahır için yaratılmıştır, meslek denilen şeyleri uygulamak için…